13 روش برای محافظت از کودکان در برابر آزار و اذیت اینترنتی


برای ویدیو های بیشتر در کانال Youtube ما مشترک شوید! بیاموزید که چگونه از خانه ، عزیزان ، خود و وسایل خود محافظت کنید.

ممکن است شما خود را در فن آوری به خصوص زیرک نباشید ، اما ضروری است که با برنامه ها و سایت های رسانه ای اجتماعی ، پیام ها و بازی هایی که کودک شما استفاده می کند آشنا باشید. کودک شما فکر می کند که نیاز به توضیح این فن آوری دارد کمتر درمورد مشکلی با شما صحبت خواهد کرد.

کمی تحقیق برای یادگیری نحوه کار این سیستم عامل ها می تواند به شما در پیش بینی مشکلات احتمالی قبل از بروز کمک کند و در صورت بروز مشکلات به شما در مدیریت بهتر کمک کند. جستجوی سریع Google مانند “Snapchat چگونه کار می کند؟” مقالات و فیلم های مفید بسیاری در اختیارتان قرار می دهد که می تواند به شما در داشتن اطلاعات بهتر کمک کند. هرچه اطلاعات شما بهتر باشد ، می توانید روش هایی را برای محافظت از خود در برابر آزار و اذیت اینترنتی برنامه ریزی کنید.

آزار و اذیت اینترنتی با گذشت هر سال خلاقیت بیشتری پیدا می کند. اگرچه راهی برای پیش بینی هر تاکتیکی که آنها می توانند استفاده کنند وجود ندارد ، مهم است که به مواردی فراتر از آزار و اذیت اولیه آنلاین توجه داشته باشید:

  • آزار و اذیت اینترنتی می تواند تصاویر یا فیلم های چاپلوس ، شرم آور و یا حتی فتوشاپ شده را در صفحه خود قرار دهد تا شخص دیگری را به سخره بگیرد. سپس کودکان می توانند آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و اثرات قلدری را گسترش دهند.
  • Cyberbullies همچنین حساب های جعلی ایجاد می کند تا “به صورت ناشناس” ترول کند ، یا حتی ممکن است یک حساب جعلی ایجاد کند که خود را قربانی خود کند و عکس ها یا پیام های ناجور ارسال کند.
  • آزار و اذیت سایبری همچنین می تواند عکس یا اطلاعاتی را که قصد دارد شخصی باشد بگیرد و بدون مجوز در یک انجمن عمومی ارسال کند.

هنگامی که برای درک چگونگی عملکرد شبکه های اجتماعی و مزاحمت اینترنتی اقداماتی انجام دادید ، با کودک خود در مورد آزار و اذیت اینترنتی صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها می توانند مزاحمت اینترنتی را شناسایی کنند و می دانند در صورت مشاهده چه کاری انجام دهند.

در رسانه های اجتماعی و اخبار خبری خود به دنبال نمونه هایی از مزاحمت اینترنتی بگردید – از آن به عنوان فرصتی برای خود و کودک خود استفاده کنید تا با هم بیشتر در مورد مزاحمت اینترنتی بدانید. با گفتن “این مزاحمت اینترنتی است” نکته ای را بیان کنید تا به فرزندتان اجازه دهید با دیدن کودک او را با نام صدا کند. با تعیین مرزهای سالم و مدل سازی رفتارهای مثبت و محترمانه بصورت آنلاین ، با استفاده شخصی خود از رسانه های اجتماعی مثال خوبی بزنید.

با یادآوری اینکه اطلاعات شخصی خود را محرمانه نگه داشته و با اطمینان از سختگیری بیشتر تنظیمات حریم خصوصی برای حساب های مختلف ، به فرزندان خود کمک کنید تا از خود در برابر آزار و اذیت اینترنتی محافظت کنند. با همکاری یکدیگر قوانین مشخصی را برای رفتار آنلاین تنظیم کرده و محدودیت های زمانی صفحه را تعیین کنید. یک گفتگوی آزاد داشته باشید در مورد اینکه از کدام سایت ها استفاده می کنند ، چه سایت هایی را منتشر می کنند و با چه کسانی ارتباط آنلاین برقرار می کنند.

همه ما می دانیم که هرچه بیشتر خسته شویم ، مانع کمتری می کنیم و این برای کودکان نیز همین است. تعیین محدودیت های سخت در زمان نمایش ، به ویژه هنگامی که صحبت از برنامه های پیام رسان و رسانه های اجتماعی می شود ، می تواند به جلوگیری از مشکلات قبل از شروع کمک کند. دستگاه هایی مانند Disney Circle جلوگیری از قلدری را آسان می کند. آنها به شما کمک می کنند زمان خواب مشخصی را برای دستگاه های تلفن همراه تنظیم کنید ، زمانی را که بچه هایتان در برنامه های خاص می گذرانند کنترل کرده و وب سایت هایی را که نمی خواهید استفاده کنید فیلتر کنید.

آزار و اذیت اینترنتی می تواند روی صفحه رخ دهد ، اما اگر بدانید که به دنبال چه چیزی باشید ، تأثیرات واقعی آن سخت نیست. کودکی که تحت آزار و اذیت اینترنتی قرار دارد ممکن است با صرف وقت بیشتر از حد معمول متصل به تلفن خود ، از آن خارج شود. ممکن است وقتی از آنها خواسته می شود وسایلشان را کنار بگذارند واکنش های عاطفی شدیدی داشته باشند و بیشتر از حد معمول دفع شوند. همچنین ممکن است متوجه شوید که آنها حساب رسانه های اجتماعی فعلی خود را خاموش می کنند یا حساب جدیدی ایجاد می کنند و وقتی در خانه هستید دستگاه خود را از دید پنهان می کنند. اگر هرکدام از این علائم را دیدید ، زمان شروع مکالمه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *